Karlstad here I come! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Poos - WaarBenJij.nu Karlstad here I come! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Poos - WaarBenJij.nu

Karlstad here I come!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Mei 2015 | Nederland, Nijmegen

Op 14 februari ontving ik het geweldige bericht: ik mag naar Zweden! Ik mocht naar de school van mijn voorkeur, Karlstad University. Ik kon mijn geluk niet op en wist niet hoe snel ik dit nieuws met iedereen moest delen. De week erop rende ik meteen naar het International Office om te bevestigen dat ik akkoord ging. De voorbereidingen konden beginnen!!

Allereerst moest ik verschillende formulieren invullen, maar nog belangrijker: mijn vakken kiezen! Dat was een moeilijke keuze, er was zoveel te kiezen en niet alles werd goedgekeurd. Uiteindelijk heb ik 7 mei mijn Admission Letter ontvangen. De vakken die ik ga volgen zijn marketing strategies, business cultures - locally and globally en globalization and cultures.

Inmiddels heb ik ook contact gelegd met andere Nederlandse (en Duitse) studenten die naar Karlstad gaan. Samen delen we onze tips & tricks, onze ideeën en onze plannen. Ik heb me ook al ingeschreven voor een kamer op de campus, waar ik mijn eigen kamer heb en samen met andere internationale studenten de keuken en woonkamer deel. Ook heb ik me ingeschreven voor een host family. Dit project geeft mij de mogelijkheid om nog beter kennis te maken met de Zweedse cultuur en de lokale bevolking.

Maar, nog belangrijker: ik heb gisteren mijn ticket geboekt! Op 8 augustus vlieg ik samen met Gitta naar Stockholm om samen een weekje door te brengen in Zweden. Concrete plannen hebben we nog niet, maar één ding is zeker. Ik ga genieten van dit grote avontuur en heb er onwijs veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Anouk

Mijn grote avontuur: 5 maanden studeren in Karlstad, Zweden!

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8379

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Minor in Karlstad

Landen bezocht: