Still 2 weeks to go! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Poos - WaarBenJij.nu Still 2 weeks to go! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Poos - WaarBenJij.nu

Still 2 weeks to go!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Juli 2015 | Nederland, Nijmegen

Over precies twee weken vertrek ik voor (bijna) 6 maanden naar het mooie Zweden! De voorbereidingen zijn nog steeds in volle gang, dus leek het mij tijd voor een nieuwe update.

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van mijn host family. Het is een Duitse familie, hebben ook in Nederland gewoond, maar wonen nu al meer dan 15 jaar in Karlstad. Hun dochter gaat toevallig in dezelfde periode in Leiden studeren. Ik heb tot nu toe een super goede indruk van ze. Ze helpen me met al mijn vragen en nemen de moeite om informatie voor mij te verzamelen. Ik kijk er naar uit om ze in het echt te ontmoeten!

Het contact met de Duitse en Nederlandse studenten is ook nog steeds erg handig en gezellig. Zelfs zo leuk dat een aantal van ons elkaar al ontmoet hebben. We zijn met zijn zessen naar Utrecht afgereisd, aangezien dat voor ons het meest centrale punt was. In Utrecht hebben we een erg gezellige avond op het terras gehad en hebben we elkaar zeker al beter leren kennen. Ik kijk er naar uit om met hen en andere internationals onvergetelijke herinneringen te maken!

Ik heb inmiddels ook officieel een kamer toegewezen gekregen. Ik krijg een grote kamer met een vide erin. Een van de Duitse meisjes met wie ik contact heb, komt ook in Duettgatan 5 te wonen. Mijn nieuwe adres wordt:
Anouk Poos
Duettgatan 5, lgh 1211
656 36 Karlstad

In mijn hoofd ben ik mijn koffer al aan het inpakken en aan het bedenken wat ik allemaal mee wil en kan nemen. Ik heb ook al gekeken naar welke sporten ik in Zweden kan gaan doen. De International and Exchange Students of Karlstad heeft al gevraagd of ik interesse had om samen met hen een team op te richten, zodat we ook kunnen tennissen met exchange students. Natuurlijk heb ik ook al samen met de andere Nederlandse studenten gekeken welke plaatsen we echt moeten bezoeken en welke gave evenementen er in Karlstad zijn.

Mijn reisplan met Gitta is inmiddels ook uitgestippeld. We vliegen zaterdag 8 augustus om 10.15 uur vanaf Schiphol naar Stockholm, Arlanda. Vanaf daar reizen we direct door naar Stockholm Centre om daar 4 nachten te verblijven. We hebben een heel mooi hotel geboekt vlakbij het Stockholm Central Station. Op woensdag 12 augustus om 8.45 uur reizen we verder per trein naar Karlstad. Eenmaal in Karlstad worden we opgepikt door een host uit mijn hostgroup. Hij zal ons dan helpen met de noodzakelijke dingen zoals het huurcontract en de sleutel. Daarna hebben we nog tot en met zaterdag de tijd om samen Karlstad te verkennen.

Het aftellen is nu echt begonnen, maar ik kijk echt uit naar Zweedse avontuur!

  • 25 Juli 2015 - 15:28

    Papa, Mama En Sjoerd:

    Kära Anouk,
    Massor av roliga och göra en fin tid där.
    xxxxxx papa, mama en Sjoerd

  • 26 Juli 2015 - 10:27

    Gitta :

    Noekie,

    Het wordt nu wel heel spannend! Ik besef het nog niet helemaal door het vele werken, maar wat heb ik er zin in om samen met jou de eerste week van je avontuur te beleven! We gaan er een onvergetelijke week van maken!

    Xxx Gitta

  • 29 Juli 2015 - 20:13

    Opa:

    anouk is bij ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Anouk

Mijn grote avontuur: 5 maanden studeren in Karlstad, Zweden!

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8379

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Minor in Karlstad

Landen bezocht: